środa, 20 lipca 2016

Powódz w rezerwacie przyrody

Witam dziś pokaże wam małą fotorelacje z wycieczki rowerem przez rezerwat beka do Żelistrzewa a więc usiądz wygodnie i zapraszam do przeczytania lektury.Zapraszam.
Wybrałem się do miejscowości Żelistrzewo rowerem przez piękny park krajobrazowy leżący nad zatoką Pucką przez który dosyć niedawno przechodził ulewny deszcz.Jadąc wałem przeciwpowodziowym czekała na mnie nie lada niespodzianka a mianowicie na samy początku musiałem zmienić trasę po której chciałem jechać,ale była zalana więc wybrałem dłuższą drogę dojazdu.

Nie ryzykowałem bo nie wiadomo jak głęboko może być :)
Jadąc już po rezerwacie zaskoczyły mnie takie widoki ,aż mi kopara opadła ze zdziwienia :),kiedyś widząc fotki w necie pomyślałem sobie chciałbym zobaczyć zalany rezerwat,ale nie pomyślałem że aż tak zalało:)
I zobaczyłem bele siana w wodzie,jadą dalej przez rzekę Reda stan wody podniesiony aby wylała brakowało około 2-2,5 metra.

Niee zle co ??
Jadę sobie dalej i w Osłoninie zobaczyłem ciekawy stary budynek musiałem zrobić fotę.Zbudowa po byłym pegeerze.
Wracając już z Żelistrzewa w powrotną drogę zrobiłem kila fotek zalanego terenu tam gdzie się krowy pasą i ptaki odpoczywają,oraz mają miejsca lęgowe wszystko zalane.Dojazd do starej nie istniejącej osady Beka którą pochłoneło morze też zalane.
Pastwiska i miejsca lęgowe wyglądają właśnie tak



                                      
Całe szczęście że można po wale przejechać,trochę zboczyłem z drogi powrotnej tak dla czystej ciekawości i pojechałem wzdłuż rzeki Redy ,ale to tylko kawałek po wale.


Mała przerwa w drodze powrotnej i mostek na rzece pod którym przepływa Reda.


Wracają byłem ciekawy czy od strony rezerwatu też drogę zalało przez którą można dostać się na Osłonino zamek w Rzucewie,Swarzewo i dalej w kierunku Helu,i tak samo zalana nie ryzykowałem przejazdu bo nie wiadomo co jest pod wodą :).
Więc się troszkę musiałem wrócić i pojechałem przez  stare zarośnięte wysypisko popiołu ,łącznie zrobiłem około 50 km,pogoda dopisała jak i dobry humor nawiasem mówiąc miałem beke z beki :).Tereny wyglądają jak po przejściu powodzi a padał tylko ulewny deszcz,tak to się krajobraz zmienił po obfitym deszczu :).
Powinno się powiedzieć:

SORRY TAKI MAMY KLIMAT


Myślę że się spodobało zapraszam do komentowania,oceniania subskrybowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz