środa, 19 lipca 2017

Dzień otwarty terminalu kontenerowego

Cześć wszystkim ostatnio w sobotę odbył się dzień otwarty terminalu kontenerowego Gdynia (BCT).
Można było zasiąść za sterami dzwigu kontenerowego podnosząc go i opuszczać,zobaczyć jak wygląda od środka różnego rodzaju kontener w tym samowyładowczy.Zwiedzić od środka holownik i zasiąść za sterami holownika,zobaczyć co nie można wwozić z zagranicy i co można znalezć w kontenerach,zapraszam na fotorelacje:
Suwnice samojezdne
Dzwig wielokołowy
suwnica samojezdna

Dzwig z kontenerem
Podnośnik z kontenerem i sztaplarka
Kontenerowiec
Łódz  rybacka i holowniki
Suwnica samojezdna
Holownik
Suwnice samojezdne i kontenery

Panel sterowania na holowniku
*Radiotelefony morskie ukf 2m 156MHz
Sterowanie

**Navtex ostrzeżenia nawigacyjne oraz pogoda opis na końcu

Sterowanie nad głową

Gps i radar
Pomieszczenie kapitana

Jadalnia

Pomieszczenie załoganta

Holownik


Suwnica torowa

Rufa holownika

Widok z holownika na dziób

Sterowanie wraz ze sterami
wózek do transportu konteneru z dwoma kierunkami jazdy przód jest tyłem a tył może być przodem


Podnośnik  do kontenera

Suwnica samojezdna

Kontener od środka

Kontener samowyładowczy

Podnośnik do kontenera który może obracać kontener do okoła własnej osi
Dzwig z kontenerem jako przeciwwaga
Atrakcje dla dzieci




Stare samochody




Aligator i inne eksponaty jakie zostały zatrzymane na granicy przez izbę celną  które są wwożone do kraju  takich rzeczy nie można przywozić
Skorupa żółwia
Węże w karawce
Skuta pykona
Torebki portfele i inne

Rafa koralowa
Muszla
Widok z biurowca na port i terminal (BCT) i popsuta pogoda oraz burza






*Radiotelefony morskie pracują na częstotliwości 156,025 MHz-162,075 MHz z modulacją fm i mocą do 25 W oraz z odstępem międzykanałowym 25 KHz.Pasmo morskie wykorzystywane jest w żegludze do łączności na jachtach, statkach, kutrach, łodziach są to względy bezpieczeństwa.Pasmo morskie zajmuje częstotliwość w przedziale 156 - 161MHz.Podstawowe kanały 1 - 88 z małymi wyjątkami mogą być wykorzystywane przez normalnych użytkowników.Kanałami łączności pomiędzy statkami są 6, 8, 9, 10, 13, 15, 17, 72, 73, 77.Kanał bezpieczeństwa i ogólnego wywołania to kanał 16.Radiotelefony dzielimy na:
Przenośne moc do 5 W
Bazowe moc do 25 W 
Na rynki dostępne są skanery szerokopasmowe i radiotelefony amatorskie np:
TYT, WOUXUN,BAOFENG itp.

**NAVTEX („NAVigational TEXt Messages“) – część systemu GMDSS. Zapewnia przekazanie teleksem informacji ważnych dla bezpieczeństwa żeglugi ze stacji brzegowych, wyznaczonych do transmisji, na statki wyposażone w odpowiednie odbiorniki.
System pracuje na częstotliwościach 518 kHz (międzynarodowa, komunikaty w języku angielskim) i 490 kHz (lokalna, w języku dowolnie wybranym przez daną administrację). Dodatkowo, ze względu na liczne zakłócenia na częstotliwości 518 kHz w rejonach tropikalnych, przydzielono do transmisji NAVTEX częstotliwość 4209,5 kHz[a]. Transmisja NAVTEX odbywa się za pomocą modulacji FSK (emisja F1B z kluczowanym przesuwem częstotliwości 170 Hz) przy prędkości 100 bodów. Zasięg systemu wynosi (zależnie od mocy nadajnika i warunków propagacji) około 400 mil morskich od stacji nadającej.
Każda stacja ma swoje oznaczenie literowe (jedna litera). Wiadomości są przypisane do kategorii (wezwania pomocy, ostrzeżenia nawigacyjne, prognozy pogody, działalność systemów nawigacyjnych itp). Każda kategoria ma również oznaczenie literowe. W celu uniknięcia wzajemnych zakłóceń stosuje się podział czasowy transmisji poszczególnych stacji – wszystkie posiadają 10-minutowy czas transmisji w odstępach 4-godzinnych oraz podział na obszary NAVAREA.
Odbiornik statkowy powinien być ustawiony na odbieranie wiadomości od odpowiedniej stacji (nadającej informacje na obszar, w którym statek się znajduje lub w który wchodzi) i może mieć sprecyzowane, jakich informacji nie odbierać (np. dotyczących systemów nawigacyjnych, które na tym statku nie są zainstalowane). Odbiornik statkowy odbiera automatycznie wszystkie informacje, w miarę możliwości eliminuje błędy, rozpoznaje po oznaczeniach literowych, czy wiadomość pochodzi od właściwej stacji i czy należy do odpowiedniej kategorii, po czym drukuje treść wiadomości.
Dane meteo i ostrzeżenia można słuchać i odbierać ze  skanera na krótkie fale takiego jak:

TUNER DVB-T RTL2832U + R820T2 SDR/RADAR/SKANER

Odbiornik RTL-SDR v3 R820T2 0.5-1700MHz + ANTENA  



To by było na tyle jak jakieś pytania to pisać postaram odpowiedziec  
Nie zapomnij  do subskrybowania i komentowania zapraszam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz